Warning: Illegal string offset 'singular_post_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/functions/admin-functions.php on line 2952

Warning: Illegal string offset 'singular_portfolio_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/includes/theme-functions.php on line 807

Een nieuwe kijk op je kruidenrekje

Kruiden en specerijen vormen een gezonder alternatief om je eten op smaak te brengen dan zout. Hiernaast bevatten ze vaak ook nog eens meer anti-oxidanten dan de meeste groente- en fruitsoorten! Lees hier welke kruiden en specerijen dat extraatje kunnen geven.

Kaneel

Kaneel bevat anti-oxidanten die verantwoordelijk zijn voor het verlagen van het cholesterol- en suikergehalte in het lichaam. 1 Theelepel per dag kan hiertoe al bijdragen. Je kan deze theelepel kaneel bijvoorbeeld verwerken in je ontbijt. Vermeng havermout met wat appel, een snufje bruine suiker en een theelepel kaneel.

Kurkuma

Kurkuma kan gemakkelijk verwerkt worden als smaakmaker in de rijst. Het zou volgens onderzoek van de universiteit aan Texas voedingsstoffen bevatten die het risico op verspreiding van kankercellen kan verkleinen.

Rozemarijn

Rozemarijn zou schade aan bloedvaten kunnen voorkomen. Beschadigde bloedvaten zijn een belangrijke oorzaak van een hartaanval. Probeer rozemarijn eens te verwerken in een marinade voor gegrilde kip samen met tijm.

Knoflook

Knoflook staat al langer bekend als product die kankerbestrijdend zou werken. Zo zouden ze een groei van kwaadaardige cellen kunnen onderbreken. Deze voordelen van knoflook zijn al behaald met 2 teentjes knoflook per week. Hiervoor moet de knoflook gesneden worden en 15 minuten rusten voor het aangebakken wordt. Op deze manier komen deze kankerbestrijdende stoffen vrij volgens onderzoek van het Amerikaanse Instituut voor Kankerbesrijding.

Gember

Gember zou misselijkheid kunnen verminderen. Ook zou het pijn en zwellingen van artritis kunnen verminderen. In klinieken wordt gebruik gemaakt van een dosis van 500 tot 2000 miligram in poedervorm. Als je last hebt van misselijkheid door bijvoorbeeld autorijden of vliegen kun je gember in de vorm van een snoepje innemen. Je kunt het ook verwerken in een gerecht met zoete aardappel of wortelen.

Oregano

Amerikaans onderzoek heeft aangetoond dat oregano van zeker 27 geteste kruiden, de hoogste ontstekingsremmende werking heeft. Je kunt deze heerlijke kruid toevoegen in een tomatensoep bijvoorbeeld of het verwerken in een saus voor pasta of pizza.

, , , ,