Warning: Illegal string offset 'singular_post_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/functions/admin-functions.php on line 2952

Warning: Illegal string offset 'singular_portfolio_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/includes/theme-functions.php on line 807

Oefeningen voor het bovenlichaam vs. het onderlichaam

Het trainen van de benen is voor veel fitness-fanaten niet hun favoriete bezigheid, maar wel een hele belangrijke! Met het trainen van je onderlichaam verbrand je namelijk meer calorieën dan het trainen van je bovenlichaam. Je bewerkt grotere spieren en dus meer spierweefsel. Het trainen van deze grote spieren, vergt meer calorieën om te herstellen. Alle respect natuurlijk voor een krachtig bovenlichaam, maar het zijn natuurlijk je benen die deze torso de hele dag ronddragen. Zij vergen de meeste energie tijdens het sporten. 

Tijdens de oefeningen voor je hamstring en bilspieren heb je gek genoeg volgens de Humans Performance Institute een nog grotere kans voor het effectief verbranden van vet bij de biceps. Probeer squats, lunges en deadlifts om de meeste spierweefsels aan te pakken en probeer tijdens het doen van oefeningen voor het bovenlichaam zoveel mogelijk te blijven staan om de spieren in het onderlichaam goed wakker te blijven schudden.

 

, , , , , , , ,