Warning: Illegal string offset 'singular_post_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/functions/admin-functions.php on line 2952

Warning: Illegal string offset 'singular_portfolio_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/includes/theme-functions.php on line 807

Te vermijden voeding voor een workout

Het laatste dat je wil zijn maagkrampen tijdens het sporten of moe worden na 10 minuten training. Het grijpen naar de verkeerde snack kan de pretbederver zijn in die situaties. Het is daarom van belang dat je voedsel tot je neemt voor je training die efficient en snel omgezet kunnen worden in energie, zeker voor langere bezoeken aan de sportschool. De volgende 5 voedingsmiddelen kun je het beste vlak voor een workout vermijden.

Restjes van de vorige dag
Pasta, rijst en aardappelen zijn prima bronnen van koolhydraten die je goed kan eten voor een workout. Ze kunnen het best met een saus met tomatenbasis of anders zonder saus gegeten worden. Sauzen op basis van room en sausen met veel kruiden en hete specerijen kunnen zorgen voor pijnlijke steken tijdens het sporten en kunnen dus het best vermeden worden.

Gefrituurde producten
Aardappelen mogen dan de perfecte bron zijn van koolhydraten voor het sporten, als je ze in hun gefrituurde vorm (frietjes en chips) eet, blijft er weinig van het voordeel over. Gefrituurd voedsel verbranden ontzettend langzaam en daar komt ook nog een opgeblazen gevoel bij die niet lekker is bij het trainen.

Proteïnenshakes en repen met een hoge concentratie eiwitten
Eiwitten zijn een belangrijke bron van energie en helpt bovendien bij het herstellen van de spieren. Echter, sommige repen en shakes bevatten zo een grote hoeveelheid eiwitten dat het de koolhydraten in het lihaam tegen gaat werken waardoor je hoeveelheid energie daalt. Belangrijk is een verhouding 4:1 van  koolhydraten en eiwitten aan te houden.

Vegetarische salades
Een lichte vegetarische salade klinkt als een prachtige maaltijd vlak voor de workout. Echter, groenten als sla, broccoli en bloemkool zijn allemaal producten die zorgen voor een oncomfortabele spijsvertering. Dit geldt ook voor noten en zaden. De producten zitten vol met vezels, vetten en eiwitten die moeilijk zijn te verteren en niet genoeg koolhydraten geven voor voldoende energie.

Sportdrankjes en fruitsappen
Sapjes en sportdrankjes zitten vaak vol met zoetigheid en zorgen voor een maag die van streek raakt en soms zelfs voor diarree. Ze zorgen misschien wel voor een snelle energieboost, maar deze is van korte duur. Sportdranken op basis van citrus dienen ook vermeden te worden in verband met maagzuur die kan opspelen tijdens het sporten.

, , , ,