Warning: Illegal string offset 'singular_post_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/functions/admin-functions.php on line 2952

Warning: Illegal string offset 'singular_portfolio_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/includes/theme-functions.php on line 807

Ontbijt als belangrijkste maaltijd van de dag

De meest voorkomende redenen dat mensen hun ontbijt overslaan, is om gewicht te verliezen en om tijd te besparen. Er is echter een reden waarom dit de belangrijkste maaltijd van de dag wordt genoemd.

Het overslaan van het ontbijt bespaart misschien tijd in de ochtend, maar dit zal je in de loop van de dag opbreken. Het tot je nemen van het ontbijt zorgt er namelijk voor dat je aan het begin van de dag fysiek en mentaal opgepept bent voor de dag die gaat komen. Het overslaan van het ontbijt kan leiden tot een slecht concentratievermogen, vermoeidheid en futloosheid. Dat doet weinig goed op de werkvloer.

De tweede reden blijkt ook opnieuw geen goede reden te zijn om het ontbijt over te slaan. Onderzoek heeft aangetoond dat het overslaan van het ontbijt niet leidt tot een afname, maar juist een toename in het gewicht. Mensen zijn sneller geneigd op de dag meer te eten als het ontbijt is overgeslagen in de vorm van ongezonde snacks tussendoor. Ook heeft onderzoek aangetoond dat het regelmatig eten van kleine dingen op de dag effectiever werkt bij het afvallen dan het eten van een hele hoop in 1 keer. Het eten van kleine dingen tussendoor houdt de stoelgang namelijk op gang waardoor het eten sneller wordt verteerd.

Zorg er dus voor dat je die paar minuutjes waarbij je normaal nog even in bed ligt, gebruikt om goed te ontbijten of vervang de vette snacks tussendoor door een gezond ontbijtje en gezonde snacks om de dag door te komen.