Warning: Illegal string offset 'singular_post_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/functions/admin-functions.php on line 2952

Warning: Illegal string offset 'singular_portfolio_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/includes/theme-functions.php on line 807
10 gezondheidsfeiten op een rijtje

10 belangrijke gezondheidsfeiten op een rijtje

Een goede gezondheid is onmisbaar en de basis van alles voordat je zelfs maar kunt denken aan trainen om af te vallen of voor de opbouw van spiermassa. Een lichaam dat gezond is draagt bij aan een gezonde geest en een lekkerder leven. Het kan dus nooit kwaad om extra stappen te nemen om je gezondheid te verbeteren. Het mooie hierbij is dat je zodra je beter op je gezondheid gaat letten, je toewijding en motivatie toe zullen nemen, aangezien je als het goed is veel sneller resultaten gaat boeken.

Van bepaalde zaken is het bekend dat ze je gezondheid geen goed doen. Zo hoef ik niet te vertellen dat roken, regelmatig drankgebruik en slaaptekort je gezondheid schaden. Echter zijn er veel feitjes die wat minder belicht zijn. Daarom heb ik tien belangrijke gezondheidsfeiten op een rijtje gezet. Hiermee hoop ik dat je je kennis van gezondheid kunt uitbreiden en kunt toepassen voor een betere gezondheid.

10 belangrijke gezondheidsfeiten

Feit 1: Kies groente boven fruit – Wanneer het aankomt op goed eten, is het beter om jezelf te richten op groenten in plaats van groente en fruit, zoals we altijd horen. Dit is namelijk een richtlijn dit vaak terug te vinden is in beknopte voedingswijzers die weinig variatie in de keuze van voeding bieden. Groenten hebben over het algemeen veel meer voedingswaarde en minder suiker dan fruit, wat een betere levensstijl ondersteunt.

Feit 2: Er zijn ook goede vetten – Waar transvetten en verzadigde vetten erg slecht zijn voor de gezondheid en absoluut vermeden moeten worden, zijn er ook veel goede vetten. Deze dragen onder andere bij aan een snellere stofwisseling, het verminderen van stress en het verbeteren van je mentale functies. Als voorbeeld bevat visolie veel goede onverzadigde omega 3 vetten.

Feit 3: Voldoende rust versnelt de resultaten – Een zeer belangrijk aspect wat bij het beoefenen van gewichtheffen en krachttraining komt kijken, is rust. Dit is zelfs veel belangrijker dan je misschien zult denken. Het is dan ook van groot belang dat je na meerdere dagen per week in de sportschool je spieren genoeg rust geeft. Rust is een onmisbare factor bij het opbouwen van spiermassa, waar de meeste groei geboekt wordt tijdens rust en herstel van de spieren.

Feit 4: Vitamine D versnelt je stofwisseling – Onderzoek heeft aangetoond dat vitamine D je resultaten van gewichtsverlies met 50% kan verbeteren wanneer je dit combineert met een goed gezond voedingspatroon en voldoende beweging. Voor meer informatie over vitaminen is het artikel “Welke vitaminen zijn belangrijk om extra te gebruiken?” erg interessant om te lezen.

Feit 5: Vitamine B vermindert stress – Eén van de meest effectieve manieren voor het verminderen van stress op een natuurlijke manier is van hoge kwaliteit vitamine B complex. Vergeet zeker niet om even een kijkje te nemen in het artikel zoals vermeld bij feit 4.

Feit 6: Knoflook ondersteunt de werking van het immuunsysteem – Naast het binnenkrijgen van voldoende vitaminen, is het toevoegen van knoflook aan je voeding een goede stap om minder snel ziek te worden. Verse knoflook bevat anti-microbiële stoffen wat je immuunsysteem ten goede komt waardoor je minder snel een verkoudheid of griepje oploopt!

Feit 7: Volgranen is beter dan volkoren – Op dit vlak bestaan veel misverstanden met betrekking tot een gezonde voeding. Zo is volkoren veel beter dan wit en gebleekt meel. Echter is volkoren nog steeds een erg bewerkt voedsel product. Voor het meest natuurlijke en zo min mogelijk bewerkt voedsel kies je voor volgranen.

Feit 8: Water is je beste lichaamsreiniger – Extreme processen om je lichaam te reinigen kunnen schadelijk zijn voor je lichaam. De meest gezonde en makkelijkste manier voor een gereinigd lichaam is dan ook simpel. Veel water drinken is de oplossing.

Feit 9: Krachttraining is het meest effectief – Voor de beste gewichtsverlies en fitness resultaten, dien je je meer te focussen op krachttraining dan cardiotraining. Waar cardio goed is voor het verbranden van calorieën op korte termijn, zorgt krachttraining voor verhoging van de spiermassa. Het hebben van meer spiermassa verhoogt je lichaamsverbranding, met als gevolg meer verbranding van vet tijdens rust dan voorheen.

Feit 10: Een goede nachtrust is onmisbaar – Het hebben van een goede nachtrust is één van de beste dingen die je voor je lichaam kunt doen. Naast het hebben van meer energie, zorgt slaap voor een gestabiliseerde stofwisseling, minder vreettrek, betere bestandheid tegen stress en doet het je humeur erg goed!

Als je vragen hebt of feedback wilt geven op dit artikel, kan je dat onderin deze pagina schrijven.

, ,