Warning: Illegal string offset 'singular_post_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/functions/admin-functions.php on line 2952

Warning: Illegal string offset 'singular_portfolio_taxonomy' in /home/customer/www/fitness-voeding.nl/public_html/wp-content/themes/canvas/includes/theme-functions.php on line 807
Meer eten voor gewichtsverlies

Meer eten voor gewichtsverlies

Wanneer je denkt dat jezelf uithongeren de juiste manier is om af te vallen, is het hoog tijd om je kennis betreft gewichtsverlies flink bij te schaven. Het is waar dat een calorieën tekort, waarbij je meer calorieën verbruikt dan dat je consumeert, zorgt voor het verliezen van gewicht. Echter is dit geen geschikt dieet voor de langere termijn. Waar je eetpatroon waarschijnlijk ver van gezond te vinden is, doet het uithongeren van jezelf je gezondheid en mentale welzijn ook geen goed.

Daarnaast zorgt het schrappen van teveel calorieën eventueel in combinatie met te weinig eiwitinname voor afbraak van je spiermassa, wat hoogstwaarschijnlijk niet je bedoeling kan zijn.

Meer eten in plaats van minder

In plaats van uithongeren raad ik je aan om juist meer te gaan eten. (Uiteraard zonder te overdrijven) Hier is het uiteraard wel van belang dat je kiest voor goed en gezond voedsel. Wanneer je dit doet kan je namelijk meer eten en tegelijkertijd meer verbranden omdat je je stofwisseling op deze manier verhoogt. Ik wil je zeker ook aanraden om het artikel “Hoe verhoog ik mijn stofwisseling?” te lezen om nog meer informatie betreft dit onderwerp op te steken.

Meer eten voor gewichtsverlies

De reden voor de hogere verbranding door meer te eten komt door het feit dat veel voedsel er langer over doet om te verteren. Tijdens dit verteringsproces wordt je stofwisseling gestimuleerd om te werken en omdat dit langer duurt dan met snel verteerbaar voedsel worden er gedurende dit verbrandingsproces meer calorieën verbruikt.

Je beste keuze qua stofwisselingsverhogend voedsel is eiwit. Naast het feit dat het je stofwisseling verhoogd draagt het ook bij aan het opbouwen en onderhouden van je spiermassa!

Zoals ik al eerder zei, komt het allemaal aan op het maken van goede voedselkeuzes. Om meer te eten en gewicht te kunnen verliezen is het van belang om je koolhydraat consumering te verminderen (met in het bijzonder witte pasta’s, witte rijst en suiker). Een veel voorkomend dieet is in dit geval het ketogeen dieet. Hierbij consumeer je hoge hoeveelheden eiwit, vetten (probeer alleen de goede onverzadigde vetten te consumeren) en lage hoeveelheden koolhydraten. Hierbij vindt een verandering in je stofwisseling plaats, waar je lichaam in plaats van koolhydraten vet gaat verbruiken voor de productie van energie.

Als afsluiting wil ik nog een keer benadrukken dat sporten naast dit alles van onmisbaar belang blijft. Lichaamsbeweging is de sleutel tot het in gang houden van je stofwisseling en om zo meer calorieën te verbranden.

Als je vragen hebt of feedback wilt geven op dit artikel, kan je dat onderin deze pagina schrijven.

, , ,